Top

Odladěná tvorba webových stránek a firemní web na přední pozici ve vyhledávači na internetu – to je sen většiny podnikatelů, když měly  jejich běžné prodejny s ohledem na Covid často zavřeno. Proto poptávají různé SEO konzultanty, aby jim optimalizovali stránky a eshopy. Zjistěte, co všechno tento nový obor činnosti obnáší, ať si dokážete vybrat schopné odborníky.

SEO konzultant – náplň práce

Správný SEO konzultant rozumí celému souboru dílčích prací, které dohromady tvoří SEO optimalizaci webu pro vyhledávače. Když si ho najmete, obvykle zreviduje technický stav, formu a obsah vašich stránek a může pomoci i s vyhodnocením investic do SEO. Výsledek vám stručně a jasně shrne do reportu a zároveň vám doporučí vhodné úpravy, a SEO tipy, které vašemu webu prospějí. V případě zájmu vám navržený SEO tuning rovněž zajistí. Jednotlivých úkolů se poté ujmou jeho kolegové v agentuře, každý podle své odbornosti, zatímco on se postará o celkovou koordinaci. Nezávislý SEO konzultant pověří dílčími pracemi jiné samostatné specialisty na volné noze a opět vše zkompletuje. Opravdu dobří konzultanti ovládají některé dílčí práce sami, což přispívá ke zdaru věci. Konkrétní smysl jednotlivých SEO prací si vysvětlíme v následujících čtyřech bodech.

1. SEO balíček prací = technický servis webu 

Základem kvalitní optimalizace stránek je odstranění technických závad, které překáží vyhledávacím robotům a potažmo i lidem. Cílem je nastavit hladký chod. Pomalý web připomínající bludiště plné mrtvých a neexistujících stránek je totiž brzda jakéhokoli dalšího pokroku ve vyhledávačích.

2. SEO balíček prací = obsahový servis webu

Jakmile je vaše internetová prezentace po technické stránce v pořádku, spustí SEO konzultant další sérii akcí. Nyní přichází na řadu optimalizace webového obsahu tak, aby uvedené informace byly zákazníkům podány čtivě a srozumitelně. Aby je na vhodných místech směřovaly k objednávce, nákupu či poptávce. A do třetice, aby pomocí klíčových slov získaly také přízeň vyhledávacích robotů. Zde přebírají štafetu profesionální copywriteři, kteří vaše stávající texty přesně podle těchto požadavků upraví nebo napíší zbrusu nové.

3. SEO balíček prací = expanze budováním odkazů

Poslední z trojlístku základních optimalizačních prací je produkce PR článků se zpětnými odkazy na vaše prodejní stránky. Tyto druhy textů jsou určeny k publikaci mimo váš domovský web. SEO konzultant opět zprostředkuje SEO copywritery a hotové texty poté umístí na tématicky vhodná internetová fóra a portály s vysokou návštěvností. Prodáváte-li ve vašem eshopu například barvy a laky, připadá v úvahu PR článek, který čtivě vysvětlí aplikaci konkrétní barvy na konkrétní povrchy tak, aby se poučil kutil i profesionální natěrač. Pomocí zpětného odkazu se pak mohou prokliknout například do vaší fotogalerie s praktickými ukázkami nátěru a další odkaz je může navést přímo do eshopu.

4. SEO nadstavba = PPC reklama

Firmy, které již mají vyřešené předchozí balíčky optimalizačních prací, mohou využít i dodatečných služeb SEO konzultanta. Především významní hráči na trhu by měli zvážit upevnění své pozice ve vyhledávačích formou placených PPC reklam. SEO konzultant se o jejich výrobu, zacílení i vyhodnocení opět postará na klíč. Vyplatí se vám najmout profesionála z bohatou praxí, aby vaše služby inzeroval jen na vhodných platformách a spouštěl kampaně ve správný čas. Jistě nemá smysl inzerovat třeba velikonoční pomlázky na konci léta a podobně nemá smysl cílit tuto reklamu na děvčata.

Jak sami vidíte, SEO konzultant spolupracuje s týmem expertů na různé druhy optimalizace webu pro vyhledávače. Než si najdete toho svého, nechte si od kandidátů předložit reference a konkrétní výsledky jejich předchozích projektů. Máte-li postřehy či dotazy k SEO, využijte prostor v komentářích.   

Adéla Kopečková