Pokud se váš firemní web dlouhodobě potýká s mizernou návštěvností a prodejní konverzí, je nejvyšší čas na SEO. Analýza odhalí všechny nedostatky, které snižují jeho výkon. Následná optimalizace závad dostane www do závodní formy. Najednou k vám začnou proudit objednávky zboží a poptávky služeb, které předtím získávali konkurenti. Seriózní agentury vám přitom naúčtují pouze reálně provedené SEO služby. Samotnou revizi poskytnou zdarma. Seznamte se podrobněji s průběhem optimalizace, ať víte, jak může pomoci i vaší platformě.
Textové SEO vychází z analýzy klíčových slov a zvyšuje prodejní konverzi
Když chceme procházet informace na internetu, pustíme si některý z webových vyhledávačů. Do okénka v Googlu nebo Seznamu zformulujeme dotaz a spustíme hledání. Otázka je přitom tvořena takzvanými klíčovými slovy, která na podobné hledání použije většina lidí. Proto expert na SEO najde během webové analýzy přesně tyto klíčové fráze a doplní je do textů na našich stránkách. Tím jakoby říká vyhledávačům, že právě náš web představuje jednu z nejlepších odpovědí na uživatelské dotazy. Díky tomu roboty opravdu zařadí naše www na vyšší příčky, kam si kliká podstatně víc lidí. Několik prvních odkazů si podle statistik prohlédne 90 % lidí a to je pádný důvod dostat svou firmu právě na některou z top pozic.
Technické SEO eliminuje chyby. Analýza ukončí ztráty zájemců
Profesionální SEO-optimalizaci stránek vždy předchází hloubková analýza, která připomíná důkladnou lékařskou prohlídku. Speciální software proklepne www ze všech stran a kromě obsahových a odkazových chyb vypíše i technické závady.
Mezi typické neduhy patří vadná responzivita. Stránky se pak nedají prohlížet na různě velkých displejích. Když si uvědomíme, že minimálně půlka lidí chodí na net přes mobil, znamená to, že pouhou opravou responzivního designu můžeme získat až o 50 % návštěvníků navíc.
Další tradiční chyba, kterou řeší technická část SEO, se v analýze uvádí pod označením error 404. Takové hlášení vyskočí místo stránky, když nějaký amatér změnil její název bez přesměrování na novou url. Jedna taková bludná stránky pak odradí hodně lidí od procházení našeho webu a přicházíme kvůli ní o kupce. Přitom ji stačí přesměrovat dodatečně nebo vymazat.
Poslední skupina technických závad brzdí načítání www, což odradí mnohé uživatele a raději se obslouží u konkurence, kde jim stránky naběhnou hned. I tyto vady rozkryje SEO analýza a po nápravě rázem stoupne návštěvnost našich www třeba o desítky procent. Přestanou nám z nich totiž utíkat lidé s pomalým připojením.
Linkbuilding nebo též off-page SEO, když analýza najde slabiny v odkazech
Zpětné linky existují mimo domovské stránky a přesměrovávají lidi právě k nám. Jejich hustota a kvalita se promítá do celkového skóre našich www, které nám udělují roboty. Proto experti na SEO rozvíjí i náš odkazový profil, aby nám tím zajistili vyšší profitabilitu webu či e-shopu.
Podle výsledku analýzy většinou registrují naši firmu do online katalogů, kde se v kontaktech uvádí proklik na náš web. Někdy je možná výměna odkazů s partnerskými weby. Většinou se ale v rámci linkbuildingu tvoří pravidelné PR články, které prezentují naše know-how na cizích portálech a diskuzních forech. Přes prokliky uvnitř příspěvků se případní zájemci opět dostávají k nám.
Tak vypadá SEO v praxi. Analýza přitom tvoří výchozí bod optimalizace. Ta se vždy sestavuje podle zjištěných chyb na míru. Většina agentur a freelancerů ji po vás nebude chtít zaplatit, protože bez ní by nepoznali, co vašim stránkám chybí. Proto fakturují až konkrétní SEO úpravy bez počáteční revize. Jestli nejste s výkonem vašich stránek spokojeni, nemusíte se tedy bát a poptejte experty na optimalizaci. Přejeme vám hodně štěstí a budeme rádi, když se s námi podělíte o zjištěné chyby v komentářích.