Jedná se o zkratu z anglického výrazu Search Engine Optimalization, pokud bychom měli zvolit český ekvivalent, nejčastěji se používá optimalizace pro internetové vyhledavače. V pravém slova smyslu by se nemělo používat slovní spojení SEO optimalizace, neboť slovo optimalizace je zakomponováno přímo v této zkratce. Přesto na internetu najdete v hojné míře právě slovní spojení SEO optimalizace. I díky tomu můžete rozpoznat, který web je v SEO odborníkem, a který web je rádoby odborníkem.
Co se týče SEO, neorientuje se primárně pouze na vyhledávací roboty. Cílem je také přivést na web relevantní zákazníky, které bude skutečně zajímat obsah vašeho webu. To znamená, že u vás poté nakoupí, zaregistrují se apod.
Aby bylo SEO provedeno skutečně kvalitně, musí se provést hned několik úkolů, bez kterých by SEO nebylo úspěšné. Obecně se tyto úkoly dělají za cílem úpravy webu takovým způsobem, aby roboti, kteří web budou prohledávat, jej mohli lépe zaindexovat, tedy zařadit právě váš web do patřičné databáze.
SEO a vše kolem
Aby bylo SEO úspěšné z dlouhodobého hlediska, musí se také dbát na kontinuální, tedy neustálou tvorbu nového, unikátního obsahu. Bez něj nebude SEO úspěšné, a návštěvníci nebudou váš web tak často navštěvovat, neboť dle robotů bude zastaralý, a tedy nerelevantní.
Abyste měli zajištěné také vhodné zpětné odkazy na vaše webové stránky, měli byste se také zaměřit na zpětné odkazy. Ideálním způsobem, jak tyto zpětné odkazy získat, je navázat komunikaci s dalšími, tematicky zaměřenými weby, a vzájemně se odmluvit na prolinkování. Druhou možností, jak zpětné linky získat, je jejich nákup.
Nemyslete si ale, že SEO provedete jednou, a tím vaše práce skončila! V žádném případě. SEO je o dlouhodobé tvorbě relevantního obsahu, neustále tak musíte pracovat na novém obsahu, nových lincích. Můžeme tedy říct, že SEO je kontinuální činnost, kterou je třeba vykonávat po celou dobu existence webu.
Pokud si myslíte, že váš web SEO nepotřebuje, jste na omylu! Právě vyhledavače přivedou na váš web až polovinu všechny návštěvníků, kteří jej navštíví. A to je poměrně značná část uživatelů, kteří by se o vaší webové prezentaci ani nedověděli.
Proto je důležité dbát na to, aby díky kvalitnímu a opakovanému SEO proudili davy návštěvníků na váš web právě skrze vyhledavače.
SEO, kdy s ním začít?
Přemýšlíte nad tím, kdy je nejlepší začít se samotným SEO? Odpověď je jednoduchá, hned! Samozřejmě, začít se SEO můžete kdykoli, v kterékoli fázi webu. Ať už web teprve zakládáte, nebo web už nějakou dobu běží. Čím dříve ale začnete, tím lepší to pro vás i pro web bude.
Pokud začnete již v samotném počátku, je důležité provést všemožné analýzy. Tou hlavní analýzou je samozřejmě analýza klíčových slov. Na základě takového průzkumu můžete vytvořit strukturu webu, a následné SEO bude o mnoho jednoduší. Pokud tak neučiníte, je možné, že bude potřeba celou strukturu webu překopat, pokud nebude analýza klíčových slov provedena důkladně.
Aby byl web skutečně úspěšný, je potřeba o SEO dbát v průběhu celé životnosti webu. Pokud tak chcete být úspěšní v očích vyhledavačů i pro uživatele, musíte na SEO velmi dbát. Na tyto podmínky je třeba dbát v případě, že přecházíte na nový redakční systém, případně když provádíte redesign starého webu.
Něco více o SEO se můžete postupně dozvědět u nejrůznějších internetových zdrojů, ale můžete také zvolit nejrůznější konference, které jsou na toto téma pořádány. Pokud se tak chcete SEO skutečně věnovat, jsou přednášky dokonalým zdrojem nejdůležitějších a samozřejmě také nejnovějších informací, které pro vás mohou být důležité.